کد خبر: ۵۴۸۳۱۱؛ تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ – ۲۰ تير ۱۳۹۶ – ۱۱ July 2017

عصر ایران – گاهی اوقات خبرهایی می رسد که انسان به آینده این کشور امیدوار می شود و به این که انسانیت در ایران، همچنان زنده است و چه پر شکوه!

یکی از این خبرها که در روزهای اخیر منتشر شده، “سفر گروهی از پزشکان به کرمانشاه برای جراحی رایگان شکاف لب و کام” است.
صدها بیمار فقیر که حتی فکرش را هم نمی کردند که توسط متخصص ترین پزشکان کشور ویزیت شوند، در ۵ روز به طور کاملاً رایگان معاینه شدند و ۱۵۷ نفر از آنها که عمدتا کودک و نوجوان و جوان بودند و از عارضه شکاف لب و کام رنج می بردند، جراحی شدند؛ جراحی هایی که هر کدام شان به طور متوسط ۵ تا ۷ میلیون تومان هزینه داشتند.

آن روی سکه پزشکان در ایران: «نمایش انسانیت» از سیستان و بلوچستان تا کرمانشاه
آنها در حالی به رایگان جراحی شدند و سلامت و زیبایی خود را بازیافتند که به دلیل فقر مالی، بعضاً حتی یک بار هم ویزیت نشده بودند و گمان شان بر این بود که ناگزیرند تا آخر عمر، با آن عارضه آزار دهنده در لب و کام شان بسوزند و بسازند.

اگر هر از گاهی، خبری از خطا یا تخلف یک پزشک می رسد و جامعه را نگران می کند، باید این روی سکه را هم دید که پزشکانی نه فقط در مطب و شهر و دیار خود خدمات رایگان به نیازمندان می دهند که برای این کار ، عزم سفر می کنند و به محروم ترین مناطق کشور می روند و بیماران مستمند را می یابند و حال شان را خوب می کنند.
این حال خوب، البته از بیماران شفا یافته فراتر می رود و کل جامعه را در بر می گیرد و چه کسی است که از شنیدن چنین خبری حالش خوب نشود؟

آن روی سکه پزشکان در ایران: «نمایش انسانیت» از سیستان و بلوچستان تا کرمانشاه
این پزشکان، پیشتر نیز به استان های دیگر رفته بودند و در همین سفر قبلی شان در سیستان و بلوچستان، ۱۲۰ جراحی رایگان انجام داده بودند. کرمانشاه، نوزدهمین سفر پزشکانی بود که به واسطه تخصص شان که جراحی پلاستیک است، پزشکان گرانی هم محسوب می شوند ولی در این سفرها، نه تنها پولی نمی گیرند که از جیب خودشان هم خرج می کنند.

تکریم این پزشکان و کاری که می کنند، تکریم انسانیت است و تکریم امید به آینده ایران؛ انسانیت زنده است و چه پر شکوه!