نوشته میز خبر صدای پزشکان

طبق گزارش سال ۲۰۱۸ Medscape Physician Wealth and Debt حدود ۵۸% پزشکان آمریکا دارایی به ارزش یک میلیون دلار یا کمتر دارند. اما حدود ۲۰هزار پزشک (حدود ۳۶% پاسخگویان) بین ۱ الی ۵ میلیون دلار و ۵% بیش از ۵میلیون دلار دارایی دارند.

این گزارش از بین ۲۰۳۲۹ پزشک تهیه شده که همگی در حال حاضر به کار طبابت مشغول هستند و بین سن و جنس و نژاد آنان تفاوت معناداری وجود ندارد و روز گذشته منتشر شده است.

طبق نظر یکی از محققین این گزارش، عمده ارزش دارایی های پزشکان مربوط به برنامه ریزی سال¬های بازنشستگی است که عمدتا به صورت پول (نقد، حساب بانکی و یا سرمایه گذاری و سهام) و سپس به صورت وسایل نقلیه و کمتر از همه به صورت املاک است.

میانگین درآمد سالیانه پزشکان در سال ۲۰۱۸ (که در مقالات قبلی به تفصیل به آن پرداختیم) ۲۹۹هزار دلار بود. متخصصین به طور میانگین ۴۸% بیشتر از پزشکان عمومی و primary careها درآمد داشتند. (۳۲۹هزار در مقابل ۲۲۳هزار دلار)

• متخصصین پوست در صدر ۵میلیون دلاری ها

۴۴درصد جراحان پلاستیک دارایی بیش از ۲میلیون دلار داشتند که بیشترین میزان بین گروه های مختلف است. پس از آن ها رادیولوژیست ها با ۴۲% و ارتوپدها با ۴۱% قرار دارند. کمترین میزان نیز برای پزشکان خانواده بود که تنها ۱۱% پزشکان خانواده دارایی بیش از ۲میلیون دلار دارند.

این گزارش نشان می دهد که ۱۷% پزشکان با دارایی بیش از ۵میلیون دلار، متخصصین پوست هستند که از این نظر رتبه اول را دارا هستند و پس از آن ها، ارتوپدها و متخصصین گوارش (هر دو با ۱۴%) قرار دارند.

• پزشکان پولدار، پزشکان بی پول

اما در سوی مخالف، ارزش دارایی های ۳۹% پزشکان کمتر از ۵۰۰هزار دلار است. پزشکان جوان میزان بدهی و وام بیشتری دارند. تقریبا تمامی (۹۶%) پزشکان زیر ۳۵ سال، زیر یک میلیون دلار دارایی دارند. این در حالی است که فقط ۲۴% پزشکان بالای ۶۵ سال کمتر از یک میلیون دلار دارایی دارند و حدود ۵۷% پزشکان ۶۵ سال به بالا، بین یک الی پنج میلیون دلار دارایی دارند.

اما مسئله بعدی نابرابری جنسیتی و نژادی است. در حالی که ۴۷% پزشکان آقا دارایی بیش از ۱میلیون دلار دارند، این درصد بین پزشکان خانم حدود ۳۱ درصد است. همچنین ۸۱% پزشکان سیاه پوست دارایی زیر ۱میلیون دلار داشتند که این درصد در پزشکان با نژاد آسیایی ۶۱% و در سفید پوستان ۵۵% بود. نکته جالب توجه این که حدود ۶۰% پزشکان سیاه پوست زن بودند، در حالی که درصد زنان در سایر نژادها بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بود.

• بار سنگین وام های دانشجویی

۴۶% درصد پزشکان بین سنین ۳۵ الی ۴۹ سال هنوز در حال بازپرداخت وام و بدهی های قبلی خود (عمدتا مربوط به تسهیلات دوران دانشجویی با میانگین سالیانه ۱۹۰هزار دلار) هستنند. بیشترین میزان بازپرداخت وام های دانشجویی در سنین بالا بین متخصصین اورولوژی و پزشکی خانواده است (۴۳%) و پس از متخصصین طب اورژانس (۳۹%) قرار دارند. متخصصین گوارش با ۱۲% کمترین میزان را دارا هستند.

تعداد کمی از پزشکان تصور می کنند کیفیت زندگیشان بالای توقعاتشان است.(بیشترین میزان مربوط به رشته های طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی، چشم پزشکان، زنان و زایمان و متخصصین داخلی و کمترین مربوط به متخصصین ENT و ارتوپدها). نیمی از پزشکان در حد توقعات خود روزگار می گذرانند و ۴۳% معتقد هستند که سطح زندگی آنان پایین تر از چیزی هست که باید باشد.

در بین تخصص های مختلف، بیشترین میزان پس انداز مربوط به پاتولوژیست ها بوده است و پس از آن متخصصین چشم، ریه، ارتوپدی و بیهوشی قرار دارند.

علی رغم تفاوت های زیاد سطح پرداخت، تفاوت معناداری بین  primary care physiciansو متخصصین رشته های مختلف از نظر اعتقاد به زندگی در بالا یا زیر سطح مورد توقع وجود ندارد.

• دغدغه بازنشستگی

یک سوم پزشکان، ماهیانه حداقل ۲هزار دلار به حساب های پس انداز بازنشستگی یا پس انداز دانشگاهی واریز می کنند و تنها ۱۳% پزشکان پرداخت منظم به چنین حساب هایی ندارند. هر چه سن بیشتر شود، میزان این پرداختی ها نیز بیشتر می شود؛ به طوری که ۴۳% پزشکانی که بیش از ۲هزار دلار می پردازند، بین ۵۰ الی ۶۴ سال سن دارند.

وام مسکن بیشترین چیزی است که پزشکان درگیر بازپرداخت آن هستند. حددود ۶۳% پزشکان در حال بازپرداخت اقساط وام مسکن هستند. ۴۰% اقساط خودرو می پردازند و ۳۲% درگیر بازپرداخت وام های دانشجویی خود هستند.

۷۵% پزشکان آمریکا ضرر مالی در سال گذشته نداشته اند. از بین آنانی که تجربه ضرر مالی داشته اند، ۹% به علت مسایل کاری بوده است و سایرین به عللی مانند نوسانات بازار سهام و مسکن بوده است.

ترجمه: دکتر حامد چراغعلی

از هر پنج پزشک ایالات متحده دو پزشک بیش از یک میلیون دلار سرمایه دارد