علی نوبخت،عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

◀️ در آستانه سالروز تولد ابن سینا هستیم که در ایران روز پزشک نامیده شده که به پزشکان و کلیه کسانی که در این حوزه زحمت می کشند، تبریک می گویم. مسئله قابل توجه این است که اتاق فکری که جریانات مهم کشور را تحت پوشش قرار داده و به آن ها لطمه می زند به جامعه پزشکی نیز سرایت کرده است و بی جهت و غیر منصفانه این جامعه را مورد هجمه قرار داده است.

◀️ در ظاهر امر می گویند این جامعه باید مالیات دهد که ما حرفی نداریم اما برخی می‌خواهند “این گروه را در حد دست فروشان پایین بکشند”. در شروع این دولت رئیس کل نظام پزشکی رئیس کل سازمان مالیاتی را دعوت کرده است و گفته که ما معتقدیم که جامعه پزشکی نیز باید مالیات دهد و به صورت عادلانه و شفاف باید انجام شود. پزشکان با پرداخت مالیات مشکلی ندارند اما برخی قصد دارند به بهانه مالیات به این قشر اهانت کنند./ اصلاحات نیوز

سوال اساسی از این فیزیکن آن است که پزشکان مد نظر وی در چه حوزه‌هایی از دست فروشان بالاتر هستند: شرافت؟ انسانیت؟ ایمان؟ خوش خلقی؟ مهربانی؟ بخشش؟

چنین طرز تفکر طبقاتی فاجعه بار از جامعه در یک نماینده تحصیلکرده مجلس که عده ای را فرادست و عده ای را فردوست می بیند، به بر پایی عدالت اجتماعی در جامعه هیچ کمکی نخواهد کرد، چون این افراد فقط به فکر منافع صنف برتر خود هستند.

@EmadibaygiGleam