مجتبی عمادی

۱- لیلا رجبی قهرمانی که تغییر تابعیت داد و ایرانی شد را به ورزشگاه انقلاب راه ندادند. او نوشت: با وجود تغییر تابعیت همیشه در بلاروس با احترام اجازه استفاده از ورزشگاه‌ها رو دارم. (ورزش۳)

۲- در اولین دوره‌ی جام جهانی فقط ۳٫۸ درصد از بازیکنان حاضر در جام پس‌زمینه‌ی مهاجرتی داشتند؛ اما این تعداد در جام جهانی روسیه به ۱۳٫۲ درصد رسیده است. یعنی در این جام جهانی ۱۳ درصد از بازیکنان در تیم ملی کشوری بازی می‌کنند که در آن به دنیا نیامده‌اند. (شبچراغ)

۳- در آلمان، اقتصاد پیشرو منطقه یورو، ۲۵ درصد افراد خارجی تبار هستند. (دویچه وله)

۴- در ایران باستان و گستردگی آن؛ و پس از اسلام در دوران شکوه تمدن اسلامی که از قرن هشتم تا سیزدهم میلادی به طول انجامیده است، تنوع افراد و نژادها به رشد و شکوفایی علوم مختلف منجمله پزشکی انجامید. چنانکه در فیلم تاریخی “حکیم” که بر مبنای رمانی از نوح گوردن ساخته شده است؛ برتری بی نظیر طب ایرانی اسلامی ابن سینا- که امروز ۱۰۳۸ سالگرد تولد اوست- بر عطارهای اروپای قرون وسطا منجمله انگلستان که به درمان بیماران می پرداختند، به خوبی به نمایش در آمده است.

۵- ژنتیک و طبیعت نیز همانگونه که قبلا نوشته ام، کاملا از مهاجرت و تنوع طرفداری می کنند و با هموژن شدن مخالف هستند.

۶- اینکه چرا افرادی از بالاترین سطح چون نایب رئیس مجلس تا افرادی مثلا در ورزشگاهها، دیدی ناپذیرفتنی و غلط نسبت به ملیت و مهاجرین دارند؛ بسیار تاسف برانگیز است. تنوع، موجب رشد و توسعه است و به رفاه و برتری می انجامد.

@EmadibaygiGleam

https://m.dw.com/fa-ir/germany/a-44910467?xtref=https%253A%252F%252Fwww.google.com%252F