اردوغان، ۶۴ ساله، یک سیاستمدار فطری است. تصادفی نیست که محبوبیت وی سالها قابل ملاحظه باقی مانده است، حتی با وجود مشکلات اقتصادی اخیر که باعث افزایش تورم و بیکاری شده و موجب تضعیف لیره ترکیه شده است. حتی مخالفانش معتقدند که او محبوب ترین سیاستمدار در ترکیه است و در حالی که مبارزه انتخاباتی او از نظر پوشش تلویزیونی و منابع منصفانه نبود، انتخابات عادلانه و منصفانه بود.
در طول دوران حرفه ای، او یک استراتژی پوپولیستی را که ترکیبی از ملی گرایی شدید و سخنرانی های تفرقه انداز، البته به همراه خدمات عمومی برجسته، به خصوص پروژه های قابل توجه ای که بر توسعه اقتصادی کشور تأکید داشته، به خدمت گرفته است.

همچنانکه سیاستمداران و مفسران در مورد شاخص های اقتصاد کلان بحث و تحلیل ارایه می دهند؛ ترک ها، اردوغان را براساس بزرگراه ها، فرودگاه ها، دانشگاه ها، مدارس، پل ها، مساجد، مراکز خرید، تونل ها، بنادر و خطوط ترانزیت که ساخته است قضاوت کنند.

زندگی آنها در ۱۶ اخیر، بهبود یافته است. وی در دوره جدید قول داده است که کار بیشتری انجام دهد. این مرد می تواند مردمش را بهتر از هر کس دیگری بشناسد. او در درک آنچه که مردم می خواهند، بسیار موفق است و تمام تلاش خود را می کند تا آنچه آنها خواسته اند را برایشان فراهم کند و بدست آنها برساند.
@EmadibaygiGleam

https://foreignpolicy.com/2018/06/25/erdogan-has-mastered-democracy/amp/?__twitter_impression=true